Hur man får ut det mesta av artikelmarknadsföring
För att lyckas med artikelmarknadsföring måste du känna till din målgrupp och vilken typ av produkt eller tjänst du erbjuder. Detta kommer att avgöra vilken typ av artiklar du skriver och vilken nivå av teknikalitet som krävs. Artiklar för högutbildade kunder kommer till exempel att behöva mer djupgående information än de som är avsedda för allmänheten. På samma sätt kommer artiklar för en bredare publik att vara mer kortfattade och lätta att förstå.
Artiklar kan driva trafik till din webbplats och öka varumärkeskännedomen. De kan också användas som reklamverktyg för att öka försäljningen. De bör dock inte vara uppenbart reklampåverkande. I stället ska de vara informativa och relevanta för ditt företags produkt. Den bästa strategin för artikelmarknadsföring är en strategi som ger dig frihet att vara kreativ, men som inte är alltför säljfrämjande.
Förutom att skriva artiklar kan du också starta en blogg och inkludera den i din marknadsföringsstrategi. Att ha en bloggsektion på din webbplats kan hjälpa ditt företag att generera 67 procent fler leads än de som inte har det. Bloggning har blivit en av de bästa marknadsföringsstrategierna 2019. Genom att inkludera skrivande kan du nå din ideala målgrupp och förbättra din varumärkeskännedom.
För att få ut det mesta av artikelmarknadsföring bör du inkludera externa länkar till relevanta produkt- eller tjänstesidor. Detta kommer att bidra till att förbättra din SEO-poäng. Använd också taggar på dina artiklar för att göra dina artiklar lättare att hitta och använda. Taggar kan innehålla information om produkter, träningstips, leksaker osv. Slutligen ska du se till att dina artiklar ser bra ut på mobila enheter.
Hur man skriver effektiva artiklar om marknadsföring på nätet
Om du vill driva trafik till din webbplats och öka SEO kan du överväga att skriva artiklar för artikelförteckningar. Dessa artiklar bör vara informativa och engagerande. Använd övergångseffekter och punktformar för att göra ditt innehåll tilltalande för många olika läsare. Du bör också ta hänsyn till varje målgrupps stil för att skräddarsy dina artiklar. Om din målgrupp till exempel är ung och kvinnlig, försök att göra dina artiklar mindre formella.
Innehållsmarknadsföring är ett populärt och lukrativt sätt att marknadsföra ditt företag på nätet. Genom att använda artiklar som skrivits av andra kan du etablera din auktoritet, samtidigt som du slipper besväret med att skapa eget innehåll. Artiklar kan också vara mycket effektiva verktyg för att bygga en e-postlista och för att rankas högt i sökmotorer. De kan också spara tid och pengar åt ditt marknadsföringsteam, eftersom du bara behöver lägga till din röst.
Fallstudier är ett annat bra sätt att bevisa värdet av din produkt eller tjänst. Dessa fallstudier är värdefulla delar av innehållet som visar konkreta bevis på att ditt varumärke fungerar och hur dina produkter eller tjänster hjälper kunderna att nå sina mål. De hjälper dig också att vinna förtroende och affärer. Även om inte alla har tid att göra djupgående undersökningar kan fallstudier hjälpa dig att vinna din målgrupps förtroende och vinna deras affärer. Podcasts är också ett utmärkt alternativ för att nå ut till en bred publik eftersom de använder sig av berättartekniker och ger personlighet åt dina marknadsföringskampanjer.
Vad är social marknadsföring?
Social marknadsföring är ett sätt att nå människor med ditt budskap. Genom att engagera dem i ditt budskap kan du få dem att göra det du ber dem om. Målet med social marknadsföring är att få människor att vidta en viss åtgärd som gynnar samhället. De mest effektiva kampanjerna för social marknadsföring presenterar åtgärdernas fördelar på ett attraktivt och positivt sätt. De minimerar också eventuella upplevda kostnader, inklusive psykologiska och känslomässiga kostnader.
Social marknadsföring kan främja välgörenhetsdonationer och sprida medvetenhet om sociala frågor. Genom att få dessa åtgärder att framstå som enkla gör den sociala marknadsföringen dem önskvärda och säljer dem. De flesta människor vill hjälpa andra, så social marknadsföring är ett effektivt sätt att göra det. Enligt en nyligen genomförd studie ger 84 % av millennieungdomarna pengar till välgörenhet, och i genomsnitt ger de 481 dollar per år.
Men medan kommersiell marknadsföring fokuserar på produkter och tjänster fokuserar social marknadsföring på att förändra beteenden. Ett socialt medvetet företag kan till exempel sträva efter att stoppa barnmisshandel eller hjälpa till att förebygga självmord. Eller det kan försöka ändra människors attityder till att äta hälsosammare. Dessa sociala mål kan uppnås genom att skapa nya produkter eller utveckla nya strategier.
När du planerar din strategi för sociala medier ska du se till att skriva ner en uppdragsbeskrivning för varje plattform. Denna uppdragsbeskrivning bör sammanfatta vad ditt varumärke står för och vilken typ av innehåll du planerar att publicera. Helst bör endast 20 % av ditt innehåll vara direkt marknadsföring av ditt varumärke. Den andra tredjedelen av ditt innehåll bör dela idéer och berättelser från tankeledare eller liknande företag.